Söndag 25/1 -09

Helgen lider mot sitt slut igen. Två små dagar går ju så fort. Vi har haft en väldigt sjuk Julia här hemma. Över 40 graders feber och andningsbesvär. Igår åkte J in med henne till familjeläkarjouren så vi skulle få luftrörsvidgande medicin till henne. Där fick hon även andas ventolin i mask två ggr och dom tog en snabbsänka på henne. Virus dock så det var inte så mycket att göra. Men så inatt så släppte febern äntligen och hon har idag varit pigg. Hur vi gör med dagis imorgon har vi ännu inte bestämt. Själv har min mage spelat mig spratt hela helgen och igår kändes det riktigt hopplöst. Men idag känns det bättre faktiskt. Så nu hoppas jag att det äntligen har vänt.

Igår var vi hundvakt på dagen. Grannens Alaskan Huskey som är precis under sex månader gammal. Det gick bra. Vi var ut en varsin gång med henne. Jag gick en runda runt jernvallen. Riktigt kul att gå med hund. Blir lite sugen igen. Vi tittade ju på valpar av just Alaskan Huskey i somras. Men det är svårt att skaffa valp när dom inte får vara ensam i början och båda jobbar. Kanske om vi får bebis igen. Då är vi ju verkligen hemma första tiden med valpen. Den skulle ju hinna bli över ett år innan man ska lämna den ensam igen.

Min drömhund i många år har ju varit en Siberian Husky. Alaskan Huskey är samlingsnamnet för icke renrasiga alaska hundar, dvs blandraser. Så dom kan ju se ganska så olika ut beroende på vilka raser dom har i sig. Men siberian Husky är renrasiga och därför mycket dyrare. Valparna vi tittade på i somras såg väldigt mycket ut som renrasiga dock, även om ingen av dom hade dom isblåa ögonen. men deras pappa såg ut som en tvättäkta varg.




Idag ska jag bara vara hemma och plocka och städa. Katastrofvarning här hemma. Men jag har varit så sjukligt trött så jag har knappt orkat med att vara vaken.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0