Köksförvandlingen har börjat.

Köpte färg igår på rusta. En burk vit grundfärg och två burkar vanlig vit lackfärg. Målning på gång.
Men det som jag börjat måla idag är inte det som jag köpte färgen till igentligen. Jag fick nått rus bara och tänkte att nu du fula kryddhylla ska du försvinna lite.
Fuuuul är den. Vem har en kryddhylla i ett modernt kök? INGEN! Men den sitter där och det här ju en hyreslgh så den lär väl sitta där då. Hade detta varit insats hade jag rivit bort den för länge sen och satt dit en rostfri fläktkåpa hela vägen upp till taket. Men iallafall...


Teakfärgad skräpsamlare kan man kalla den. Och vad mycket ljus den tar i köket.

Work in progress. Efter andra lagret färg.

När jag skulle öppna lackfärgen efter jag grundat så var den alldelles tunn och gulaktig. Jag rörde och rörde men såg snart att den var bra knepig. Jämförde med den andra burken jag köpt och den var vit och fin. Så nu lär jag tillbaka och byta den andra. Jag skulle göra det ikväll. Vi tog bilen och körde dit. och när jag skulle visa killen i kassan innehållet i burken.... Så hade jag tagit med mig fel burk!! Klant.

Sen var vi ut nån timme på sjön med båten. Julia vill åka fort, det vill inte mamma som blir helt nervös då...

Efter andra lagret färg så såg jag att teakfärgen kröp igenom på vissa ställen, färgen blev gul. Sånt går ju inte att måla över. Så jag var tvungen att åka och köpa klarlack och lacka alla ytor som var gulaktiga. Nu har jag målat ett nytt lager färg igen och ska väl på med ytterliggare imorgon. Sen tror jag det räcker.

Jag är supernoga så det ska bli bra. För så fort man ska göra nått i lägenheten så ska det vara fackmannamässigt gjort enligt sandvikenhus. Jo tjena, lika fackmannamässigt som deras finfina jobb. När dom målade i köket så var det det klumpigaste jag sett. Dom spacklade inte ens över spikhålen och målade bara över slitningar och ojämnheter. Jättefint blev det...Inte.
Och så frågade jag lite fint när vi flyttade in om man kunde få måla kryddhyllan, och det fick man inte typ.. för det brukade inte bli bra. Ha, dom ska få se hur man målar med finess ,klantarslen. Det kommer att bli superbra!!

Nu är klockan två på natten och jag är inte ens lite trött. Ska upp i morgon och måla ett lager till. sen kommer mamma hit och vi ska åka och lämna en massa kläder på biståndsgruppen i valbo. Hoppas på en snabbis på IKEA också, behöver lite pryttlar därifrån till min makeover i köket.

Åh gud va bra det kommer bli!! Skryter? Ja lite ; )

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja men d där blev ju jättefint =O) vad du är donig donnan ;)

2009-07-16 @ 21:55:28
Postat av: sara

Ja det känns jätteskönt, nu är det bara resten kvar...

2009-07-16 @ 23:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0