redecorating

Min inredningsmak vacklar mellan "shabby chic" och "New England". Den ena är romantisk och helt underbar och den andra är mer avskalad och maritim i stilen. Båda har sitt ursprung i usa såklart. "New England" stilen härör från den amerikanska östkusten och just new england. Jag skulle lätt kunna inreda ett helt hus i den stilen och lutar kanske lite mer åt det hållet då den är mer unisex än "shabby chic" som är mer feminin igentligen.Vitt är basen för båda. Shabby chic blandar oftast upp det med nötta ytor, ljusa pasteller och spetsar. Ledorden är vitt och att ingenting får se nytt ut!







New England däremot har även vitt i basen men bryter av med mörkt trä och starka färger som blått och rött. Tänk amerikanska flaggan så vet du. Den ger känslan av salta hav och båtliv. Otroligt snyggt och frächt.





Den här stilen är mycket mer unisex som sagt och kanske enbart därför så känns den mer som ett alternativ. Jag har inhandlat nya kuddar till soffan och lite annat smått och gott och ska sätta mina planer i verket imorgon. Det är ju även en riktigt sommrig stil som passar perfekt nu.
Jag tror det kan bli riktigt bra.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0