Tgif

Eller kanske inte. Ska iväg och dra igång veckan treenighet i kvällsarbete. Tre kvällar på raken. Fast sen är jag ledig tre dagar på raken iof.
Igår var jag med Jenny till Ove jansson. Och Julia förstås.  Köpte äntligen vit vaxduk som jag skulle klä om stolarna i vardagsrummet. Som jag planerat att göra i ett och ett halvt år.  Det optimala vore naturligtvis vitt skinn eller iallafall fuskskinn. Men det går bra med vaxduk också. Det viktiga är att det går att torka av. Allt i vårat hem måste vara avtorkningsbart eller kunna slängas i tvättmaskinen. Betalade ca trettio kronor för en stuvbit som räckte till fyra stolar och våran sittpuff som var så ful så jag mådde illa av att se den. En gång i världen var den fin, men slitage och smuts och fan och hans moster har massakerat fuskskinnet så fy då. Men oh så fint det blev. Den är dock inte riktigt klar än utan ska få sig ännu en upplyftning i utseendet...

Tagit ner en lampa på väggen i hallen som blivit trasig. Den ska lagas och få en ny plats. Satte upp jättefina tavlor i form av svartvita foton uppspända på duk på ram istället. Köpte dom för en femtilapp på dollarstore. Värsta kapet och passar finfint in i hallen. Ska göra nån slags bildkavalkad så småningom när det e klart så får ni se. Vare sig ni vill eller inte.

Nu ska jag fixa till mig och ta moppen och lämna Julis till min mamma så jag kan dra till helvettet jobbet.

Sen ikväll efter jag jobbat klart så ska jag hem och tokgosa med min man ; )

ψψψ

Kommentarer
Postat av: Heidi

Han lär komma behöva värma dej =O) d är skita kallt ute,, på med ryssmössan babe!!

2009-06-05 @ 19:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0