fredag 5/10

Gokväll. Igår bestämde jag att det idag skulle bli början på en riktigt storstädarhelg. Så idag har jag bara städat i vardagsrummet. Hur dammigt kan det bli igentligen. Jag har suttit och kollat på dammsjoken i bokhyllorna och överallt annars i flera veckor nu. Minns inte när jag gjorde en riktig stordammning sist. Typ i våras kanske. Plockat ut alla böcker och torkat ur och av ordentligt. Organiserat om lite och gnuggat med boningsmedel så det blir blankt. Men nu ser det verkligen rent ut och ordningen är återställd. Varenda pinal är nu fin och ren igen. Känns så skönt. Imorgon ska jag ägna mig enbart åt köket. Ja man kan kanske kalla det en julstädning. Men jag kallar det nog mest en otroligt nödvändig städning.

Ja tamejtusan är det inte jul snart. Mycket underligt. Vad tiden springer fram. Men det blir mysigt med advent snart. Vill sätta upp ljusslingan på balkongen snart. Men jag får nog avvakta till slutet på månaden iallafall. Men det är så mysigt med den där ute.

Annars så är det bra här hemma. Storan kom hem idag till lillans stora glädje. Äntligen en syster som inte är ny och hotar mitt hem med sin blotta närvaro. Dom ligger just nu i storans säng och kollar på Draktämjaren och äter chips.  Vi har ätit kasslergryta som jag gjort och nu sitter jag med en kopp kaffe medans mini sussar i soffan här brevid mig. Rätt som det är så vrider hon lite på sig och lägger av en prutt eller två och somnar om.
J sitter i sovrummet och spelar gitarr med dörren stängd.

Också lite tända ljus på det..
Fredagslugnet har infunnit sig så att säga.

Imorgon är det lördag med skridskoskola och köksstädning. Fanny ska på party på kvällen och så ska vi baka pepparkaksmuffins tror jag.

Trevlig helg =O)

lights

♥♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0