fick man så man teg

Bara för att jag skrev om min fjantiga förkylning igår så tog den ordentlig fart på eftermiddagen. Så nu är jag officiellt förkyld på riktigt. Nässpray och panodil är räddningen. Jag gräver ner mig i hushållsarbete och låtsas som det regnar så går den nog över fort. Tvättstuga i eftermiddag vilket är välbehövligt. Städa och torka golv är ett annat måste idag. Sen ska jag göra kassler i dillsås vilket kansk inte låter som en hit men det är det. Kasslern får koka i flera timmar i såsen och blir supermör och smakrik. En favorit för hela familjen. Fanny kommer hem idag så då är hela familjen samlad igen vilket är det bästa av allt.

Kallt mulrt och disigt ute vilket gör att man inte behöver ha dåligt samvete för att vi stannar inne idag. Nellie gillar sin gåstol skarpt och kan ganska så bra navigera sig dit hon vill om hon bara får lite tid på sig.
Julia och jag har byggt lego här på förmiddagen och äter nu lite flingor med fil/mjölk. Jag är konstant hungrig som vanligt när jag är förkyld.

Föresten så skulle jag få tillbaka 5500kr på skatten iår. Första tanken var att hitta på nått kul med tjejerna och betala av nån mindre skuld. Men nu vet jag precis vart varenda öre ska gå till och det är till folktandvården. Jag har säkert tio hål. Flera trasiga tänder och en massa annat skit. Kämpar mot tandvärk dagligen. Har hittills kunnat få bort den men snart går det inte längre. Jag tror inte ens att pengarna kommer att räcka för att laga allt, men det kommer att hjälpa bort det värsta iallafall. Så det känns jätteskönt att få skattepengarna till det för annars så är det snart dags för mig att börja rycka tänder och köra lösgom då jag absolut inte skulle ha råd att laga en endaste tand annars :/



♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag ska laga hål jag med , hua ingen hit. Jag var till tandhygienisten idag.

Du får ta nån bild på Nellie i gåstolen så man får se sötnosen.

2011-04-08 @ 20:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0