hej 2011

Borde ju verkligen skämmas för så dåligt den här bloggen har skötts på sista tiden. Men god jul och gott nytt år på er i efterskott då...
Julen har rullat förbi med rasande fart och ganska obemärkt. Men den var fin. Vi var i strängnäs och firade med barnens farmor och farfar. Nyår firades hemma med bakanta och deras barn. God mat och trevlligt umgäge. Nog om det nu.
Nytt år känns alltid som en nystart. Jag lägger aldrig några fåniga nyårslöften, men känner ändå att det finns några saker som man ändrar på. Det var ju det där med beach 2011 tex.. Ja hur ska det läggas upp. Vill bli starkare och ganska trimmad i kroppen och tänkte ägna våren åt det. Man har ju sina problemområden liksom. Mest tänker jag på ... därbak. Att bygga nån slags hissanordning verkar inte vara nån ide. Nä och lägga sig under kniven är knappast aktuellt. Så då finns det bara den gamla vanliga metoden kvar. Kost och motion så ska baken tydligen komma högre upp igen.
Tänker på i somras när vi var på stranden en supervarm dag. Då satt jag påklädd i skuggan och tittade på folket som trängdes i solen. Var ju gravid och kännde knappast för att visa upp min vackra lekamen. Jag hade ju foten i bandage också. Hursomhelst så såg jag en tjej i 35 års åldern med jättetrimmad och snygg kropp. Men så vände hon på sig och det visade sig att det fanns en kroppsdel som hon inte tränat lika hårt. Alltså det är inte snyggt med en sladdrig bak. Och det har jag och det vill jag ändra på. Det kommer med åldern men man kan defenitivt göra nått åt det. Så det får väl bli min mission nu. Ja resten av kroppen som sladdrar rättas väl till lite på köpet hoppas jag. Styrketräna kommer jag börja med i sommar när jag börjar jobba igen.

Uppdateringen om Nellie då. Jo hon är en väldigt nöjd och glad bebis som sover hela natten utan att ens vakna och äta. Hon tjattrar och sträcker sig efter saker redan. Hon är en stor tjej som har måtten efter en tremånaders bebis när hon var två månader. Våran lilla älskling och jag kan inte förstå hur vi klarat oss utan henne innan♥



På tisdag blir mellan tjejen fem år. Julia har längtat länge länge efter den dagen. Så då ska vi fira. Och sen på lördag är det barnkalas för alla kompisar.

Nu har lillfia vaknat här efter en sovstund så jag ska språka lite med henne.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0