Måndag 7/3

Hej ny vecka. Idag har dagen hittills varit ganska så anspråkslös. Kallt och grått utanför inspirerar inte till promenader eller hemmaprojekt. Ska städa i vanlig ordning och laga mat. Julia är i strängnäs så nellie och jag är ensamma hemma tills  J kommer hem från jobbet.
För några veckor sen så var jag hem till Jenny på kalas och föll som en fura för två fotöljer som stod i deras vardagsrum. Stora öronlappsfotöljer med fotpall till. Dom hade fått dom av en släkting. Ja vill ni bli av med dessa så är det bara att höra av sig sa jag. Och det gjorde hon.. I lördags ringde hon och frågade om jag ville ha en. Jaa tack! våran fotölj som vi har nu är en sorglig historia som jag kämpar med för jämnan för att hålla någorlunda snygg. Den är röd men jag klär in den i vitt möbeltyg. Som glider runt och blir smutsigt. Av och tvätta och krångla på igen. Inte blir det bra men det har dugit då vi inte har någonting annat. Men nu kan jag förhoppningsvis byta ut den =O) Fotpallen kommer även den väl till pass då vi har en sån som katterna har fullständigt förstört. Bara att kasta bort.

Sen ska jag få låna en slipmaskin snart så då kan jag slipa vardagsrumsbordet och måla det vitt. Eller ja... man måste ju ha råd att köpa färg penslar och klarlack förståss... och slip papper.. Men så småningom så kanske. Suck, the story of my life.. Men men nu fokuserar vi på fotöljen istället. Hoppas min kära sambo blir nöjd också annars får jag väl ställa den (fotöljen) i källaren hos mamma tillsvidare. Någongång blir det ju förhoppningsvis ett hus.

Ha en bra dag.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0