åh regnet det bara öste ner

Spön i backen och ett rejält åskväder var det väder som vi skulle ut i imorse på väg till dagis. Nellie blev rädd för åskan som mullrade över himlen. Så nej tack, vi behöver ju faktiskt inte gå ut om vi inte behöver. Så jag ringde till dagis och sa att vi tar oss en hemmadag. Så kan det bli när man varken har körkort eller bil. Då skulle det vara lite annorlunda.

Nellie sov till 05,45 idag. Så det var ju bra. Även om jag ibland kan känna mig bakfull av trötthet. Men solen lyste så fint då så det vara bara att rulla ur sängen.
Nelli somnade sen vid elva. Och har nu sovit i två timmar. Så det är dags att vakna nu. Skulle verkligen vilja att hon sov så varje dag. Och sen en kortare vända på eftermiddagen. Nu blir det ju oftast att hon sover tre ggr på en dag. Hon blir ju trött när vi går till dagis och sover då en snabbis och sen en till kortis vid lunch. och sen en halvtimme till en timme ca klockan fyra. Hellre då att hon sover två timmar mellan elva och ett och sen en halvtimme vid fyra. Försöker hålla rutiner här hemma med mat och sovning, men det är inte alltid så lätt.

Nä nu ska jag väcka damen. Ska bara stoppa in glassen i frysen först. Jag fick den igår av min snälla sambo. Häagen dasz strawberry cheesecake. Godaste glassen..Mmm

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0