Första måndagen i maj

Det är officiellt vår nu. Maj är här...med kyla och nordlig vind. Det är riktigt kallt ute nu. Så då får man passa på att ha inomhusaktiviteter istället. Såna har jag alldelles för många av tyvärr. Städa städa städa... ibland känns det som om det är det enda jag gör och ändå tar det aldrig slut. Vika tvätt ska jag göra nu då jag tillbringade dagen igår i tvättstugan. Sen har jag en del samtal att ta itu med...brr. Hatar! Tvätta fönster behövs också, men det är för kallt idag. Skulle bli lite varmare i slutet på veckan så jag får titta på det då. Städa ur kylskåpet och frosta av frysen är också högt på listan. Rensa och städa skafferiet.. The list goes on and on.....

Imorgon måste jag ner på jobbet och lägga schemat för hela sommaren. Snart är det dags att jobba igen. Blandade känslor verkligen. Jag trivs och har kul på mitt jobb och ser verkligen fram emot att få en ordentlig lön. Men samtidigt så är separationsångesten från Nellie enorm. Min lilla bebis ju.. Men det kommer nog att gå alldelles utmärkt ändå. Har mysiga dagar här med mina fina flickor att se tillbaka på och dom tar ju inte slut bara för att jag jobbar.

Valborg var vi bara hemma och gjorde inte många knop. Julia fick skjuta raketer med sin pappa och det var det viktigaste. Jag satt i fönstret och tittade på dom precis som jag gjorde på tolvslaget på nyårsafton. Det var ganska mörkt när dom fyrade av, Julia kunde inte riktigt hålla sig till det blev helt mörkt. Dagen var långsam minst sagt. Men på eftermiddagen så försvann molnen och det blev klarblå himmel. Men kallt och väldigt blåsigt. Så då satte jag Nellie i vagnen och tog en runda med vagnen. Skulle ha haft mössa dock då det gjorde riktigt ont i öronen av den kalla vinden. Men annars skönt att få röra lite på sig och skönt för Nellie att få sova i vagnen där hon hade det varmt och mysigt.

Mmm nu så måste jag sätta fart på den här veckan.



Har nog inte visat påskkärringarna vi hade här hemma på skärtorsdagen.

♥♥♥



Kommentarer
Postat av: Heidi

Men gud för ett par så söta kärringar :)

När ska vi ha vår date i stan då? Kramis

2011-05-03 @ 12:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0