recovery

Julia fick magsjuka deluxe på söndagsnatten. Jörgen var uppe med henne och torkade nerspydda golv och tröstade. På morgonen tog jag över och tvättade och torkade och tröstade. På måndag eftermiddag var hon ganska pigg igen. Det är ju det enda som är bra med magsjuka, den går över fort. Oron över att smittat mig och Nellie var dock stor. Vad händer om Nellie bllir smittad och spyr..!? Ha aldrig haft en magsjuk bebis så jag vet inte.

Men så igår så vaknade jag väldigt illamående. Vilket i sig inte är ovanligt för jag mår nästan alltid illa på morgonen. men det här var värre och stegrade sig under dagen. Gick med Julia till dagis och fick flera ggr stanna och vila både dit och hem. När Nellie sen somnade vid tio så somnade även jag. Väldigt ovanligt somnar aldrig dagtid annars. Vi sov två timmar och sen kravlade vi oss iväg och hämtade Julia på dagis. Väl hemma efter en långsam tur med vagnen så kunde jag inte hålla emot längre och spenderade eftermiddagen och kvällen inspringandes på toa för att spy... nellie hade diaree och vägrade äta på hela dagen. Amma gick bra däremot vilket tur var. sen somnade vi vid halv nio på kvällen. Nellie vaknade halv ett på natten och var otröstlig så jag fick sitta på sängkanten och vagga henne en bra stund innan hon somnade om. Vaggandet gjorde mig illamående och jag måste återigen besöka toaletten. Idag är vi på bättringsvägen och skaket i benen börjar släppa. Nellie åt lite lite på fm, ska försöka igen om en stund. Hon är fortfarande dålig i magen. Min mamma kom imorse och hämtade Julia till dagis och ska sen hämta henne också då jag inte riktigt är i form att dra en vagn med två stora tjejer i.

Ska försöka ta itu med hemmet sen i maklig takt. Huva hur här är nu. En rejäl städning och skurning är på sin plats, får se hur mycket jag orkar.

Imorgon Fredag och ett efterlängtat barnbidrag. är sugen på att laga nått riktigt gott till middag då =O) Går omkring och tänker på löjrom hela tiden, men det gillar inte sambon. Men vad gör det han kan få nått han tycker om. Äter lätt upp en burk själv... Slurp!! Ja som förrätt då =O)


Nu tycker ni kanske det är konstigt att jag drömmer om mat dagen efter magsjukans härjningar, men så brukar jag vara. Nu blev jag sugen på hasselbackspotatis också..

♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0