söndagsångest

Vilken grå och lång dag det har varit. Vissa dagar är verkligen menlösare än andra. En sån dag när man bara går runt och tittar på skiten i hörnen men orkar inte anstränga sig angående det.

Nu sitter jag och tittar på Nellie som jobbar och kämpar med krypet. Hon kommer upp på alla fyra och står och gungar fram och tillbaka. Vilken dag eller sekund som helst nu kommer hon knata sina första krypsteg. Hon ålar sig fram över golvet dit hon vill sakta men säkert. Brukar sätta henne på ett täcke, men hon brukar snart vara utanför det. Hon satt ju för första gången i veckan också utan stöd. Får mail varje vecka med info om utvecklingen för bebisen vecka för vecka. Nu stod det att bebisen nog kunde sitta utan stöd.. Jaha! det hade jag inte provat faktiskt. Å visst kunde hon det =O) Huva va fort det går nu.. Skräckblandad förtjusning för mig. Roligt men också så sorgligt. Min lilla bebis blir stor allt för fort. Jag måste nog ha en till..

Fick besked igår att min äldsta (inte i ålder) vän ska gifta sig i sommar. Åh va glad jag blev, men sen såg jag att det bara var för familjen. Jag får inte se henne gifta sig och säga Ja till mannen i hennes liv. Stooor sorg, jag blev uppriktigt jätteledsen faktiskt. Vi satt ihop hela uppväxten ända till vi båda var över tjugo. Men sen tog livet över och vi fick barn och hamnade i olika städer. Vi hörs inte alltför ofta. Men det är ju så med äkta vänskap.. man tar ju bara vid där man slutade när man ses. Inga konstigheter liksom. Jag är så glad för hennes skull att hon hittat rätt och mår så bra. Hennes blivande make är fantastisk och dom kommer bli mycket lyckliga ♥ Men nu får jag inte se henne stå som brud.. Och det gör ont!!

Nu håller Julia och jag på att baka en blå sockekaka... Ja man måste alltid färgsätta sitt bakverk när man bakar med henne =O) Nellie ska få sin kvällsgröt och sen sussa sött. Imorgon är det ny vecka vilket jag gillar. Jag har inget imot måndagar, tycker det är trevligt.

♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0