6 juli

Ganska precis ett år sen som jag skrev det sista riktiga inlägget i bloggen. Allt som hänt under det året tänker jag inte gå igenom direkt. Men jag sitter numera på nytt läge och skriver. Vi köpte oss ett hus här i våras och det är gudomligt skönt. Speciellt nu på sommaren när barnen kan springa ut och in som dom vill nästan. Inget upp och ner för trappor till en trång lägenhet. Vi har hunnit med en heldel inne sen vi flyttade in. Huset i sig är frächt och behöver inga stora förändringar just nu. Vi började  med att måla om alla väggar till vitt innan vi flyttade in vilket var skönt att få gjort. Det var mest beiget här innan och det är en färg som jag har tröttnat på. Men närmare in på huset och hur det är kan jag ta eftersom här i bloggen.

Just nu har vi en härlig sommarvecka jag och småtjejerna. Solen har varit framme nästan hela veckan och vi har haft härlig sommarvärme. Nu är det ju så att småbruttorna här hemma har vattkoppor just nu. Men det har gått väldigt bra. Fick utskrivet Tavegyl mot klådan vilket har hjälpt en hel del. Sen har dom svalkat sig i plaskpoolen då svetten gjort att det kliat sig dagtid. Julia har mycket mer koppor än Nellie men Julias är på väg att torka ut nu. Nellie fick sina nån dag senare så hon ligger lite efter.

I källaren sitter sambon och gömmer sig. Han har inte haft vattkoppor och det ska ju inte vara nån kul erfarenhet när man är vuxen. Fanny kommer hem idag från pappa och hon har haft vattkoppor så det är lugnt.

Vi får hoppas J klarar sig från sjukdomen. för det är ju väldigt dålig timing just nu. Om han ligger sjuk om tre veckor nu så kan det bli något av en katastrof. Jag är gravid i v 37 och ja... you do the math. Men men ingen ide att måla fan på väggen eller hur.

Nu sitter tjejerna i sandlådan under ett parasoll. Ja sådär väldigt mycket sand i den är det inte längre då det burits ut och kastats lite här och där på altanen. Just nu skulle det mest kallas för lerlådan då den och poolen har fått ytbyte av innehåll x antal ggr av Nellie. Men det är som det är med det. Ny sand ska man väl kunna hitta nånstans tänker jag.



Nu en kopp kaffe och sen röja i köket. Får se när Fanny kommer då. Brukar bli lite senare. Ska byta slang på cykeln också då jag har försökt laga ett hål i den gamla i två dagar. Men limmet är för gammalt har jag kommit på. Så nu köpte jag en ny slang istället.
Dags för kaffe nu iallafall. Inte i solen dock då det är helmulet. Men tokvarmt iallafall. perfekt :)



♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0