Sista april

Idag är det sista april och vi tackar av vintern officiellt. Sköna maj välkommen ska du vara!
Ikväll kommer vänner hit med sina barn och vi ska grilla och umgås. Hoppas på kase i lassas som dom brukar ha. Det är ju så nära och det brukar vara rätt stor. Kul för barnen om inte annat. Jag blir väl hemma med Lily kanske. Hursomhelst så skulle jag bjuda på smarrig efterätt med polkagrisglasstårta. Hemgjord med massa gott i. Bla marsmallowsfluff. Men si det blev inget med det för det fanns inte på ica här vid oss. Så... jävla.. sur..jag...blev! Det är inte precis lätt för mig att ta mig till en annan affär så då bir det inget. Men jag har haft  ögonen på en annan kaka en lång tid. En browniefudgecheesecake.. Mmm japp kan nog bli precis så gott som det låter. Nu vet jag att i synnerhet mamman i familjen som kommer är precis lika stor godisråtta som jag är så jag tror den går hem. Barnen ska få grilla marsmallows och läggamellan mariekex också, dvs Smores. Yuimme!
Imorgon ska jag göra nya efterrätter då vi ska fira min pappa som nyligen fyllde 70 år. Syrran ska laga maten och jag ska laga efterrätterna :)) Frozen cheesecake med passionsfrukt och en klassisk äppelsmulpaj med vaniljglass. Det blir fina fisken det. Då måste allt vara gluten och laktosfritt dock men det är inga problem. Nu måste jag ge lily gröt för sen måste vi skynda till Julias skola på utvecklingssamtall. Tjipp
 
♥♥♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0