God morgon Lördag

Enligt väderleksrapporten så ska det vända den här veckan from idag. Nu ska det bli nån eller några plusgrader hela veckan. Det kommer väl in varmare vindar. Vinden har vänt, jag hoppas verkligen det tar med sig ny kraft till mig också. Ja till alla som behöver. Men att ständigt leta efter ljuspunkterna i grådask tar på krafterna i längden. Det blir tungt. Men om solen och värmen hjälper till så blir det lättare att leva och andas. Mina småbrudar vaknar halv sex varje dag nästan. Så och idag. Så nu sitter vi i soffan med vällingflaska kaffe och barntv. Julia sover ännu efter en lång vecka i skolan och så Fanny.
Fanny har en kompis som sover här. Dom två var bästa kompisar på dagis och kom ifrån varandra då kompisen bytte dagis. Nu i tonåren har dom träffats igen och kände genast att vänskapen var lika stark som då. För mig som minns det som igår blir jag alltid lite nostalgisk när jag ser dom tillsammans.
Undrar vad jag ska hitta på idag. Jag har varit sugen att gå på loppis på pingstkyrkan varje lördag i flera veckor, men det är alltid nått som kommer imellan. Skulle vara kul, men ja det blir nog tyvärr som vanligt. Inget dvs. Har för många barn att hålla reda på.. haha. Jaja en promenad blir det iallafall. Ska hyra sista twilightfilmen på ica för Fanny och jag ska titta på den ikväll. Jag har inte sett den och Fanny vill se den igen :) Nu ska jag värma på mitt kaffe som svalnat lite för mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0